„Život má ten smysl, který mu dáme.“

Úspěch ČRo Radiožurnálu je úspěchem veřejné služby

Úspěch ČRo Radiožurnálu, který se po 15 letech vrátil na pozici jedničky na rozhlasovém trhu, je kromě jiného skvělým úspěchem veřejné služby, kterou Český rozhlas poskytuje veřejnosti. V době krize jsme vždy dokazovali, že jsme médium silné, nezávislé a důvěryhodné. Velký dík patří samozřejmě našim posluchačům a také zaměstnancům Českého rozhlasu, kteří čtyřiadvacet hodin denně zajišťují naše vysílání či jeho podporu.

Český rozhlas Radiožurnál se stal ve 2. pololetí minulého roku s náskokem téměř 100.000 posluchačů nejposlouchanějším rádiem v českém éteru. Denně si jej naladilo v průměru 937.000 posluchačů. Pozici jedničky nedostal zadarmo. Je za tím usilovná a náročná práce mnoha lidí, kteří v náročných podmínkách ovlivněných protipandemickými opatřeními pracují v terénu či v našich newsroomech. Stojí za tím také rozhodnutí mnoha posluchačů, kteří chtěli a chtějí být kvalitně informováni a oceňují objektivitu a nezávislost našeho zpravodajství.

Myslím, že se tak jasně ukazuje nezastupitelná úloha veřejnoprávních médií v době mimořádných situací. Naše stanice poskytují jeden z nejúplnějších informačních servisů o vývoji pandemie i neustále se měnících opatřeních, která jí doprovázejí. Lidé také Český rozhlas považují za důvěryhodný zdroj informací, což je v krizové situaci, ve které se naše země i celý svět nachází, zásadní. Podle průzkumů Ami Digital Indexu nebo Reuters Indexu je mimochodem ČRo v posledních dvou letech jasně nejdůvěryhodnějším tuzemským rádiem.

Těší mě, že se dařilo i našim dalším stanicím. Z těch nezpravodajských bych rád vyzdvihnul zejména úspěch ČRo Dvojky, která po nedávných programových změnách zvýšila poslech o 18.000 na 344.000 posluchačů. Je dobrou zprávou, že tyto změny posluchači ocenili a že se Dvojka zvolna dostává opět tam, kde by měla být. Plní tak čím dál tím lépe roli druhého a zásadního pilíře našeho vysílání.

Naše stanice každý den poslouchá přes 1,6 milionu lidí, což nyní představuje podíl na trhu více než 24 procent. Český rozhlas tak dokazuje, že je silným a respektovaným mediálním domem, který staví nejen na své tradici, ale i na moderních trendech – ať už v oblasti žánrů, technologií či distribuce svého obsahu.